خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/18 - 17:47
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اولادقباد:

جهش تولید کشور در گرو تقویت سرمایه اجتماعی سالم است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید کشور در گرو  تولید و تقویت سرمایه اجتماعی سالم در مدارس است.

فریده اولادقباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد مهارت آموزی دانش آموزان در سال جهش تولید گفت: امروز تنها حافظه محوری منجر به شغل و کار آفرینی نمی‌شود، بلکه باید در کنار حافظه محوری به مهارت آموزی دانش آموزان هم توجه کنیم، مهارت‌آموزی موضوعی است که همواره مورد توجه نظام‌های آموزشی پیشرفته بوده، تنها آموزش سطحی و حافظه محوری به دانش آموزان نمی‌تواند آنها را برای زندگی آینده آماده کند در همین راستا برای پرورش نسلی کارآمد که بتوانند آینده خود را رقم بزنند باید بتوانیم راههایی را جهت مهارت آموزی دانش آموزان ارائه دهیم.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: برای پرورش مهارت در بین دانش آموزان باید بتوانیم آموزش درستی داشته باشیم؛ سیستم آموزشی که روی معدل و نمره تمرکز کند مانع از شکوفایی و استعداد دانش آموزان می‌شود.



کمبود ۴۰ هزار مشاوره آموزشی کارآزموده در مدارس



وی ادامه داد: در سال جهش تولید باید تغییراتی در جهت آموزش و پرورش دانش آموزان داشته باشیم از شیوه تدریس معلمان تا کتبی که به دانش آموزان تدریس می‌شود باید تغییر کند تا منجر به تقویت قوه تحلیلی دانش آموزان در مسیر مهارت آموزی آنها شود؛ باید بتوانیم رغبت و جذابت آموختن را در دانش آموزان بیشتر از گذشته کرده برای تحقق این امر نیازمند استفاده از مشاوران تحصیلی مجرب در مدارس هستیم تا بتوانند دانش آموزان را در  مسیر مهارت آموزی هدایت کنند، در حال حاضر سیستم آموزشی کشور با کمبود ۴۰ هزار مشاوره آموزشی کارآزموده مواجه است این کمبود باید مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش  قرار بگیرد.



اولادقباد تاکید کرد: همکاری خانه و مدرسه در جهت رشد فرزندان می‌تواند عاملی برای جهش تولیدات کشور باشد، این ارتباط دلیلی بر شکوفایی استعداد دانش آموزان است  تا بالاجبار دانش آموزان وارد شاخه‌های تحصیلی نظری نشوند، هر دانش آموز در هر مقطع تحصیلی نیازمند آموزش برخی از مهارت‌های فنی مورد نیاز کشور است تا بر حسب آن کارآفرینی داشته باشد و با  علاقه و استعداد نسبت انتخاب رشته و حرفه خود اقدام کند.



آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد تولیدی کشور به لحاظ تولید سرمایه اجتماعی است



نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: با توجه تحریم‌های یکجانبه، ظالمانه و غیر بشر دوستانه آمریکا کشور در شرایط خاصی است در این اوضاع کشور باید متکی به تولیدات داخلی باشد باید هنرستان‌ها و مراکز فنی کشور را به سمت تولید محوری هدایت کنیم، حتی دانش آموزان حوزه نظری هم باید این مهارت آموزی در حین آموزش کسب کنند چنانچه در حوزه تحصیلی خود صاحب شغلی نشدند بتوانند از طریق مهارتی که در آموزش و پرورش آموخته‌اند وارد چرخه تولید کشور شوند و کسب درآمد کنند.



رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید در کشور تنها به تولیدات سخت افزاری محدود نمی‌شود، آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد تولیدی کشور به لحاظ تولید سرمایه اجتماعی است.



بیشتربخوانید:





عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: جهش تولید در کشور در گرو تولید و تقویت سرمایه اجتماعی سالم در مدارس است هر میزان ثبت اعتماد عمومی مردم به کارآمدی نظام بیشتر شود احساس همگرایی، مشارکت و مسئولیت پذیری بیشتر خواهد شد./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 296564
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار